حصار الکتریکی هوشمند ( الکتروفنس)

حصار الکتریکی هوشمند ( الکتروفنس )

 سیستم های مختلف حفاظت پیرامونی این شرکت با مراقبت از حصار پیرامون هر گونه تعارض به محیط را مشخص کرده و علاوه بر ایجاد آلارم به صورت اتوماتیک و مشخص نمودن محل تعارض سیستم های حفاظتی دیگر مانند دوربین های مداربسته را مدیریت می کند.

  با درنظر گرفتن سامانه حفاظت پیرامونی حصار الکتریکی این مجموعه (مناسب ترین سیستم جهت حفاظت از منطقه مورد نظر با صرفه اقتصادی قابل توجهی در مقایسه با اجرای حصار معمولی و دیوار ( محیط به زونهای حدود ۵0 تا ۱۰۰ متری تقسیم می گردد. درصورت هر گونه تعارض، منطقه مورد تعارض در اتاق کنترل مشخص میشود. این سیستم علاوه بر حصار فیزیکی منطقه هوشمند بوده و هرگونه تعارض را اطلاع می دهد. مشکلاتی مانند پارگی حصار برای مدتی و ایجاد محل نفوذ، دزدیدن خود حصار و..  بوجود نمی آید. با نصب این سیستم و هوشمند کردن حصار، در صورت تصمیم بر مجهز نمودن منطقه به دوربین های مداربسته با هزینه حداقلی و تنها با نصب دوربین های متحرک در فواصل 300 تا 1000 متری میتوان کل پیرامون را تحت پوشش قرار داد و دیگر احتیاجی به استفاده از دوربین های ثابت با تعداد بالا( هر ۵۰ متر یک عدد ( نمی باشد. دوربین های متحرک در مواقع عادی می توانند در حال گشت زنی اتوماتیک یا تحت کنترل کاربرها بوده و در زمان تعارض به حصار ، سیستم مرکزی به دوربین ها دستور داده و دوربین ها بر روی محل تعارض زوم نموده و در صورت نیاز در منطقه مورد نظر هشدار صوتی ایجاد و پرژکتورها روشن میشوند.

یکی از قدرتمند ترین و بازدارنده ترین سیستم های هوشمند حفاظت الکترونیک می باشد که می تواند به حصار محیطی موجود متصل شده یا خود به عنوان یک حصار مستقل استفاده شود با این حصار به همراه علائم هشدار دهنده آن یک بازدارنده قوی در خط مقدم حفاظت می باشد که تعارض به مکان مورد نظر را به چالش‌برانگیز مبدل می سازد . در این سیستم در این سیستم هر تلاشی برای بالا رفتن ، بریدن یا خراب کاری ، شوکی کوتاه ، بسیار ناخوشایند و در عین حال ایمن را برای هر شخص ایجاد می کند که بازدارنده بسیار مناسبی خواهد بود و هرگونه تلاش برای تعارض و تخریب حرفه ای سیستم آشکار شده و با آلارمهای برنامه ریزی شده در مرکز کنترل مشخص می گردد .

طرز کار سیستم

در این سیستم منطقه مورد حفاظت به مناطق ( زون هایی) با متراژ ۵۰ تا ۳۰۰ متر تقسیم می گردد . سپس حصار الکتریکی به صورت مجزا یا متصل به حصار موجود بر روی زمین یا بالای دیوار نصب می گردد . این حصار شامل پایه های حصار و هادی های فولادی، که به طور موازی در طول حفاظ ، با فواصل حدود ۹۵ تا ۲۵۰ میلیمتر از یکدیگر کشیده شده و با عایق های خاصی از پایه ها جدا گردیده اند می باشد . هر دو زون این حصار به یک پردازشگر و انرژی دهنده متصل می شود . زون ها با پالس های ولتاژ بالا که طول آنها کمتر از یک هزارم ثانیه می باشد و انرژی آنها در محدوده بسیار امنی کنترل شده و همچنین سیگنال هایی با ولتاژ ضعیف کنترل می شوند د صورت هر گونه تعارض به سیستم علاوه بر وارد آمدن شوک امن و قوی به متعارض ، محل تعارض بر روی نقشه سایت در مرکز کنترل نمایش داده شده و آلارمها و دستورات برنامه ریزی شده در مرکز کنترل و محیط جهت شناسایی ، مقابله و دفع تعارض فعال می گردند.
در شرایط خاص ، می توان این سیستم را در حالت بدون شوک نیز استفاده نمود ، در این حالت نیز  سیستم به طور دائم حصار را چک نموده و هر نوع تعارض به حصار را با صدور آلارم های مناسب ، اعلام می نماید .

انواع حصار

این حفاظت می تواند  به صورت انفرادی یا درکنار سایر حفاظ های متعارف به صورت حفاظت مکمل استفاده شود . بدین ترتیب که در صورت استفاده از حصارهای دیگر یا دیوار نیز ، الکتروفنس در بالای آنها ( معمولا به ارتفاع ۱ تا ۲ متر ) یا به طور کامل در پشت آن از سطح زمین تا ارتفاع مشخصی بالاتر از حصار موجود ، نصب می گردد . در صورت اول ، در هنگام بالا رفتن از حصار ، متعارض به حصار الکتریکی برخورد می کند و سیستم بازدارنده بوده و آلارم خواهد داد و در حالت دوم ، حتی در هنگام تخریب حصار موجود ، حصار الکتریکی مانع نفوذ متعارض خواهد گردید . البته جهت اطلاع از تخریب دیوار و کندن زمین ، استفاده از سیستم کابل های میکروفنی و سنسورهای نقطه ای روشن بسیار مناسبی بوده که در کنار سیستم حصار الکتریکی در بالای حصار موجود،  مجموعه بسیار حرفه ای و کاملی جهت حفاظت از محیط ایجاد خواهد نمود .